هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز، جلوگیری از سفر مردم نیست، بلکه این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی و هنجارشکنی است
کد خبر: ۱۰۶۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 21 August 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس حراست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه شناسایی و رصد تور‌های مختلط و غیرمجاز در دستور کار جدی این اداره‌کل و پلیس فتا استان قرار گرفت، گفت: تمام تبلیغات تور‌های مسافرتی توسط پلیس‌فتا در فضای مجازی رصد شده و از ادامه فعالیت تور‌های غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

محمد باقر محمدی افزود: پس از شناسایی و رصد تور‌های گردشگری غیر‌مجاز در فضای مجازی متولیان آن‌ها برای برخورد جدی و قانونی به پلیس‌فتا معرفی می‌شوند.

او گفت:فقط دفاتر خدمات‌مسافرتی و سیاحتی که دارای مجوز بند ب هستند می‌توانند با استفاده از ظرفیت راهنمایان رسمی که دارای کارت هستند اقدام به برگزاری تور کنند و این هشداری است برای گردشگرانی که علاقه‌مند به استفاده از سفر‌های گروهی در قالب تور هستند.

محمدی ادامه داد: هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز، جلوگیری از سفر مردم نیست، بلکه این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی و هنجارشکنی است.

رئیس حراست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به شکایت‌های متعدد گردشگران مبنی بر نحوه برگزاری تور و عدم رعایت قوانین و شئونات در اجرای تور افزود: این نوع از تور‌ها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند و درصورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار